Κυριακή, 16 Ιουνίου 2019

Ένας δράστης πολλοί ηθικοί αυτουργοί πίσω από τις επιθέσεις στον Κόλπο του Ομάν

Ένας δράστης πολλοί ηθικοί αυτουργοί πίσω από τις επιθέσεις στον Κόλπο του Ομάν

Γράφει ο Άρης Χατζηστεφάνου. Εδώ και αιώνες, παγκόσμιες και τοπικές υπερδυνάμεις σκηνοθετούν τις λεγόμενες επιθέσεις false flag, επιχειρήσεις...

Το ΚΚΕ στις Περιφερειακές εκλογές

Το ΚΚΕ στις Περιφερειακές εκλογές

Μεγάλη πτώση σε ποσοστά και ψήφους σε σχέση με το 2014. Παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις, η ψυχρή αλήθεια των αριθμών αποτυπώνει μεγάλη...

Είσοδος σε νέα κατάσταση - Ανάγκη για τολμηρές υπερβάσεις

Είσοδος σε νέα κατάσταση - Ανάγκη για τολμηρές υπερβάσεις

ΟΧΙ στο νέο δικομματισμό των αντιλαϊκών πολιτικών! Ανακοίνωση του Συντονισμού Δράσης και Διαλόγου Κομμουνιστικών Δυνάμεων. 1.Οι πρόσφατες...

ΜέΡΑ 25: το εγχείρημα επαναλαμβάνεται

ΜέΡΑ 25: το εγχείρημα επαναλαμβάνεται

Γράφει ο Γεράσιμος Αραβανής. Πριν τις ευρωεκλογές της 26ης Μάη η τάση ψήφισης του ΜέΡΑ25 ήταν ορατή από όσους ασχοληθήκαμε με τις εκλογές αυτές....

5 κομμουνιστές δήμαρχοι, ο εξής ένας. Γιατί;

5 κομμουνιστές δήμαρχοι, ο εξής ένας. Γιατί;

Γράφει ο Στάθης Κατσούλας. Παρά τη συνηθισμένη μετεκλογική ανακοίνωση του ΚΚΕ (μετά από κάθε σχεδόν εκλογική αναμέτρηση τα τελευταία χρόνια) που...

Για την κρίση στο εργατικό - συνδικαλιστικό κίνημα

Για την κρίση στο εργατικό - συνδικαλιστικό κίνημα

Τα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στις κορυφές του εργατικού - συνδικαλιστικού κινήματος φανερώνουν με τον πιο δραματικό τρόπο τη βαθιά και...

  • Ένας δράστης πολλοί ηθικοί αυτουργοί πίσω από τις επιθέσεις στον Κόλπο του Ομάν

    Ένας δράστης πολλοί ηθικοί αυτουργοί πίσω από τις επιθέσεις στον Κόλπο του Ομάν

  • Το ΚΚΕ στις Περιφερειακές εκλογές

    Το ΚΚΕ στις Περιφερειακές εκλογές

  • Είσοδος σε νέα κατάσταση - Ανάγκη για τολμηρές υπερβάσεις

    Είσοδος σε νέα κατάσταση - Ανάγκη για τολμηρές υπερβάσεις

  • ΜέΡΑ 25: το εγχείρημα επαναλαμβάνεται

    ΜέΡΑ 25: το εγχείρημα επαναλαμβάνεται

  • 5 κομμουνιστές δήμαρχοι, ο εξής ένας. Γιατί;

    5 κομμουνιστές δήμαρχοι, ο εξής ένας. Γιατί;

  • Για την κρίση στο εργατικό - συνδικαλιστικό κίνημα

    Για την κρίση στο εργατικό - συνδικαλιστικό κίνημα

IMAGE Το ΚΚΕ στις Περιφερειακές εκλογές
Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2019
Μεγάλη πτώση σε ποσοστά και ψήφους σε σχέση με το 2014. Παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις, η ψυχρή αλήθεια των αριθμών αποτυπώνει μεγάλη πτώση του... >>>>>>
IMAGE Είσοδος σε νέα κατάσταση - Ανάγκη για τολμηρές υπερβάσεις
Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2019
ΟΧΙ στο νέο δικομματισμό των αντιλαϊκών πολιτικών! Ανακοίνωση του Συντονισμού Δράσης και Διαλόγου Κομμουνιστικών Δυνάμεων. 1.Οι πρόσφατες εκλογές... >>>>>>
IMAGE ΜέΡΑ 25: το εγχείρημα επαναλαμβάνεται
Τρίτη, 11 Ιουνίου 2019
Γράφει ο Γεράσιμος Αραβανής. Πριν τις ευρωεκλογές της 26ης Μάη η τάση ψήφισης του ΜέΡΑ25 ήταν ορατή από όσους ασχοληθήκαμε με τις εκλογές αυτές. Ψήφισε... >>>>>>
IMAGE Για το συλλαλητήριο ενάντια στις εξορύξεις υδρογονανθράκων
Πέμπτη, 09 Μαΐου 2019
Η Κίνηση Κομμουνιστών - Εργατικός Αγώνας χαιρετίζει το συλλαλητήριο εναντίον της εξόρυξης υδρογονανθράκων στα Γιάννενα στις 11 Ιουνίου και καλεί τους... >>>>>>
IMAGE Καλό ταξίδι Δάσκαλε!!!
Κυριακή, 12 Μαΐου 2019
Το Σάββατο 11 Μάη έφυγε από την ζωή σε ηλικία 89 ετών ο πατρινός φιλόλογος- ιστορικός, ο κομμουνιστής Βασίλης Λάζαρης. Ο Βασίλης υπήρξε κορυφαία πνευματική... >>>>>>
IMAGE Όλοι οι εργαζόμενοι στο σχολειό του αγώνα
Πέμπτη, 23 Μαΐου 2019
Παρέμβαση Του Χρήστου Μεντή Προέδρου Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ν. Ιωαννίνων.  Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει στη δράση του να διαφέρει –και... >>>>>>
IMAGE Ιδρυτική Συνέλευση του Π.Α.Κ.Σ. στην Πάτρα
Σάββατο, 16 Μαρτίου 2019
Με  επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13/3 η ιδρυτική Συνέλευση του Πανελλαδικού Αντιπολεμικού Κινηματικού Συντονισμού στην Πάτρα. Η συζήτηση... >>>>>>
IMAGE Ελπίδα και προοπτική για το λαό το Αγωνιστικό Μέτωπο Λευκάδας
Παρασκευή, 24 Μαΐου 2019
Ομιλία του υποψήφιου δημάρχου του Αγωνιστικού Μετώπου Πέτρου Ζαβιτσάνου στην προεκλογική συγκέντρωση. Αγαπητοί συνδημότες, εργαζόμενοι, νέοι και νέες... >>>>>>
IMAGE Για μια Ελένη
Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2019
...και μια Αντζελίνα …και πολλές άλλες γυναίκες. Γράφει η Δώρα Μόσχου. Στο τέλος του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Κωνσταντίνος –για τους φίλους... >>>>>>
IMAGE Το 7ο Συνέδριο του ΚΚΕ
Κυριακή, 13 Ιανουαρίου 2019
Ο Εργατικός Αγώνας ολοκληρώνει σήμερα τα ιστορικά δημοσιεύματα γύρω από τα Συνέδρια του ΚΚΕ της περιόδου 1918-1945. Πρόκειται για τα πρώτα επτά συνέδρια του... >>>>>>
IMAGE 5G: O πρώτος παγκόσμιος πόλεμος της τεχνολογίας ξεκίνησε
Πέμπτη, 02 Μαΐου 2019
Του Άρη Χατζηστεφάνου. Μια νέα τεχνολογία, που υπόσχεται να αλλάξει με επαναστατικό τρόπο την καθημερινότητά μας, θα έπρεπε να είναι αντικείμενο... >>>>>>
IMAGE Κόλουμ ΜακΚαν: Κι άσε τον κόσμο τον μεγάλο να γυρίζει
Σάββατο, 15 Ιουνίου 2019
Παρουσιάζει ο Γιάννης Ρουσιάς. Με ιστορικές αναφορές ξεκινά το συγκεκριμένο βιβλίο του ΜακΚαν. Βρισκόμαστε στις 7 Αυγούστου 1974, στον απόηχο του πολέμου... >>>>>>
IMAGE 5 κομμουνιστές δήμαρχοι, ο εξής ένας. Γιατί;
Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2019
Γράφει ο Στάθης Κατσούλας. Παρά τη συνηθισμένη μετεκλογική ανακοίνωση του ΚΚΕ (μετά από κάθε σχεδόν εκλογική αναμέτρηση τα τελευταία χρόνια) που... >>>>>>
IMAGE Ο Γιώργος Ρούσης και ο Ριζοσπάστης
Τετάρτη, 05 Ιουνίου 2019
Από τον γνωστό καθηγητή και συγγραφέα Γιώργο Ρούση πήραμε την παρακάτω διαμαρτυρία και τη δημοσιεύουμε χωρίς δικά μας σχόλια: >>>>>>
IMAGE ΜΕΡΑ 25: Διεκδικώντας μια γωνίτσα στο νέο πολιτικό σκηνικό
Δευτέρα, 03 Ιουνίου 2019
Του Λεωνίδα Βατικιώτη. Η έκπληξη των ευρωεκλογών ήταν το ποσοστό του ΜΕΡΑ 25 (Μετώπου Ευρωπαϊκής Ρεαλιστικής Ανυπακοής), που αν κι έφτασε σχεδόν το 3% δεν... >>>>>>
IMAGE Οι νέες τεχνολογίες και η εργατική τάξη (μέρος 12ο)
Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2019
Ο Εργατικός Αγώνας επιχειρεί να ανοίξει μια συζήτηση για την προοπτική της εργατικής τάξης στο σύγχρονο κόσμο με την είσοδο των νέων τεχνολογιών και... >>>>>>
IMAGE Η μείωση των δαπανών για υγεία και παιδεία και η Ευκλείδιος μαγειρική
Δευτέρα, 06 Μαΐου 2019
Του Λεωνίδα Βατικιώτη. Την επομένη της Πρωτομαγιάς δόθηκε στη δημοσιότητα από το υπουργείο Οικονομικών το Πρόγραμμα Σταθερότητας (εδώ) που υπέβαλε η... >>>>>>
IMAGE Ένας δράστης πολλοί ηθικοί αυτουργοί πίσω από τις επιθέσεις στον Κόλπο του Ομάν
Σάββατο, 15 Ιουνίου 2019
Γράφει ο Άρης Χατζηστεφάνου. Εδώ και αιώνες, παγκόσμιες και τοπικές υπερδυνάμεις σκηνοθετούν τις λεγόμενες επιθέσεις false flag, επιχειρήσεις δηλαδή, στις... >>>>>>
IMAGE Το ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων
Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018
Γράφει ο Γιώργος Πετρόπουλος. Στις 24 Δεκέμβρη του 1943, σε μία έκτακτη έκδοσή του, ο «Ριζοσπάστης» φιλοξενούσε μια ανατριχιαστική είδηση. Κάτω από τον... >>>>>>
IMAGE Οι δάσκαλοι είναι μηχανικοί του εγκεφάλου
Πέμπτη, 10 Ιανουαρίου 2019
Μελέτη δείχνει πώς η εντατική διδασκαλία αλλάζει τα εγκεφαλικά κυκλώματα σε αναγνώστες με προβλήματα. Είναι τα πρώτα χρόνια που ο εγκέφαλος... >>>>>>
IMAGE Η οικονομική κρίση βλάπτει σοβαρά την ψυχική υγεία
Τρίτη, 26 Ιουνίου 2018
Γράφει ο Τάκης Παπακωνσταντινόπουλος.Πριν δούμε τα αποτελέσματα της κρίσης στην ανθρώπινη προσωπικότητα, ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε σε αδρές... >>>>>>
IMAGE Οι μύθοι
Πέμπτη, 06 Σεπτεμβρίου 2018
Ο Εργατικός Αγώνας δημοσιεύει ένα ενδιαφέρον άρθρο του λογοτέχνη Δημήτρη Φωτιάδη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Επιθεώρηση Τέχνης» (τεύχος 9,... >>>>>>
IMAGE Γαύρε, είσαι περήφανος;
Δευτέρα, 01 Απριλίου 2019
Γράφει ο Θέμης Καίσαρης. Αυτή τη φορά δεν αφορούσε πεσίματα, συμπλοκές και ραντεβού. Αυτή τη φορά δεν έβριζε παίκτες, αντίπαλους οπαδούς, πολιτικούς,... >>>>>>

Γράφει ο Διογένης ο Ενοχλητικός.

Σχόλιο για την ταινία «Τελευταίο Σημείωμα», σε σκηνοθεσία Παντελή Βούλγαρη και σενάριο Ιωάννας Καρυστιάνη και Παντελή Βούλγαρη.

Η πρεμιέρα της ταινίας έγινε τη Δευτέρα 23/10/2017 στο Μέγαρο Μουσικής – αίθουσα «Τριάντη».

Προσωπικά την είδα την Τετάρτη 1/11/2017 στον κινηματογράφο Ίλιον της οδού Τροίας, μετά από την ανάγνωση αρκετών σχολίων στον ημερήσιο Τύπο και ζωηρών συζητήσεων με φίλους που άλλοι είχαν δει την ταινία κι άλλοι όχι, και με έντονους προβληματισμούς θετικούς και αρνητικούς για το περιεχόμενο της ταινίας. Έπρεπε να διαμορφώσω και μια δική μου γνώμη, βλέποντάς τη…

Από την αρχή θέλω να πω ότι ο ιστορικός αναθεωρητισμός, τόσο ο δεξιός όσο και ο «αριστερός» είναι απ΄ όλες τις απόψεις επικίνδυνος, ο δε «συνεπής» αναθεωρητισμός που βλέπω επάξια να εκπροσωπούν ο Παντελής και η Ιωάννα είναι διπλά πιο επικίνδυνος. Γιατί; Γιατί με ένα καλοδουλεμένο εξωτερικό περιτύλιγμα τινάζουν στον αέρα το ουσιαστικό περιεχόμενο της υπόθεσης των 200 Κομμουνιστών που εκτελέστηκαν από τα ναζιστικά SS στην έντονα φορτισμένη μέρα για την εργατική τάξη, το αγωνιστικό Λαϊκό και το Κομμουνιστικό κίνημα, την Πρωτομαγιά του 1944 (όπου μετά το Στάλινγκραντ από το 1943 και μετά, ο Ναζισμός βρισκόταν σε διαρκή υποχώρηση και προϊούσα σήψη που τον έκαναν ακόμα πιο βίαιο και εκδικητικό απέναντι ιδιαίτερα στους Κομμουνιστές…).

Αν και η ταινία έχει σαν αντικείμενό της την εκτέλεση των 200 Κομμουνιστών στο χώρο της Καισαριανής την 1η Μάη του 1944, η αναφορά μέσα στην ταινία σε Κομμουνιστές ακούγεται μόλις τρεις φορές:

Μια φορά από τον διοικητή του στρατοπέδου Χαϊδαριού –τον περιβόητο Φισερ- όταν αραδιάζει στον Ναπολέοντα Σουκατζίδη το πλήρες αγωνιστικό βιογραφικό του το οποίο έχει έρθει στα χέρια του από τις υπηρεσίες της Ασφάλειας του Μανιαδάκη, του προηγούμενου μοναρχοφασιστικού καθεστώτος της 4ης Αυγούστου του δικτάτορα Μεταξά και των διαδοχικών καθεστώτων δοσιλόγων όπως του Τσολάκογλου, του Λογοθετόπουλου, του Ιωάννη Ράλλη, που συνέχιζαν το έργο τους όπως προηγούμενα στο κυνήγι των Κομμουνιστών. Μάλιστα ο τελευταίος, ο Ράλλης, οργάνωσε τους γερμανοτσολιάδες, το αίσχος των Ταγμάτων Ασφαλείας που καταδίωκαν Κομμουνιστές και Πατριώτες στις υπηρεσίες των Ναζιστών… (αυτά που σκότωσαν «αυτοβούλως» 100 ακόμα Κομμουνιστές στους Μολάους το 1944, που η ταινία επίσης το αποσιωπά…)

Η δεύτερη φορά που γίνεται αναφορά είναι πάλι από γερμανό φασίστα της διοίκησης του στρατοπέδου που μόλις έχει βγει από τα λουτρά του στρατοπέδου της Διοίκησης και συζητώντας με άλλους γερμανούς κάνει αναφορά ότι πάρθηκε απόφαση να εκτελεστούν 200 Κομμουνιστές.

Ο Σουκατζίδης που κάνει αγγαρεία στα λουτρά σφουγγαρίζοντας το πάτωμα ακούει τις συζητήσεις των γερμανών για την απόφαση εκτέλεσης, δείχνει αναστατωμένος και πέφτει στο πάτωμα από το σοκ της είδησης που μόλις μαθαίνει (αυτό δείχνει η ταινία σ΄ ένα πολύ σύντομο πλάνο της, πριν το διάλειμμα).

Τρίτη φορά που ακούγεται η λέξη Κομμουνιστής, είναι κατά την εκτέλεση των 200 Κομμουνιστών στη Καισαριανή όπου ο πιο ηλικιωμένος στη σειρά του, ακούγεται να λέει «Κομμουνιστής ως το θάνατο» Με αυτή τη ροή στην ταινία, οι θεατές μαθαίνουν για Κομμουνιστές από 2 Γερμανούς ενώ μόνο στο τέλος της ταινίας; ένας από τους 200 το δηλώνει καθαρά μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα!

Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας η κομμουνιστική ιδιότητα αποσιωπάται και φτάνουμε σε μια από τις κορυφαίες στιγμές της, όπου έχει αρχίσει το διάβασμα της Διαταγής για την εκτέλεση των 200 κομμουνιστών αλλά αντί γι αυτό οι θεατές ακούν 200 ελλήνων που θα πάνε για εκτέλεση! Ποιος ο λόγος στην πιο κρίσιμη στιγμή να παραχαραχτεί το περιεχόμενο της ναζιστικής διαταγής;

Όπως φαίνεται υπάρχει λόγος και είναι πολύ σοβαρός. Με ένα πολύ καλά επεξεργασμένο περιτύλιγμα που δείχνει από τη μια σκηνές βαρβαρότητας και ωμής βίας των ναζιστών –ειδικά του περιβόητου Κόβατς- στους κρατούμενους και στις κρατούμενες και από την άλλη δείχνει την εκπληκτική οργάνωση της αντίστασης και της αλληλεγγύης των κρατουμένων μέσα στους θαλάμους τους, στο μαγερειό, στο φούρνο κλπ παραμερίζεται με αριστοτεχνικό τρόπο και αποσιωπάται η ουσία: ότι αυτή η αντίσταση, η οργάνωση της ροής των πληροφοριών που έρχεται μέσα στο στρατόπεδο για τις νίκες του Κόκκινου στρατού και των άλλων συμμάχων, για τη δράση του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ κλπ, που ενισχύουν το φρόνημα των φυλακισμένων –είναι κάτι που εξοργίζει τους Γερμανούς, γιατί παρά τις προσπάθειες δεν κατορθώνουν να το διαλύσουν, όπως φαίνεται καθαρά και από τις κουβέντες του Διοικητή Φίσερ (που αφήνει κάποιες αιχμές ότι μπορεί να είναι μπλεγμένος σ΄ αυτό και Γερμανός) με τον Ναπολέοντα που δεν του παίρνει κουβέντα παρά τις απειλές και τη βία που του ασκεί-, όπως επίσης, οι εκδηλώσεις αλληλεγγύης και βοήθειας στους βασανισμένους κρατούμενους και τις βασανισμένες γυναίκες κρατούμενες οφείλονται στην υπεροχή που δείχνει η Κομμουνιστική πολιτικό-ιδεολογική και οργανωτική συγκρότηση μέσα στο στρατόπεδο, που κάνει τον γερμανό διοικητή Φίσερ και τη διοίκηση του στρατοπέδου να λυσσάει κατά των Κομμουνιστών. Αυτό όμως στην ταινία με πολύ έντεχνο τρόπο αποσιωπάται….

Τι αποκομίζουν οι ηλικίες από 15 έως 40, 45 ετών, όταν βλέπουν την ταινία και που δεν έχουν ούτε αμυδρή γνώση των ιστορικών γεγονότων; Ότι στην καλύτερη περίπτωση αυτοί οι 200 που αντιστέκονται τόσο θαρραλέα στους ναζιστές είναι έλληνες κρατούμενοι που οι γερμανοί τους κατονομάζουν ως κομμουνιστές….

Μια ακόμα παρατήρηση: Είναι το πώς παρουσιάζεται στην ταινία η προσωπικότητα του Ναπολέοντα Σουκατζίδη ενός συγκροτημένου και δοκιμασμένου –αν μη τι άλλο Κομμουνιστή- με γνώση πολλών ξένων γλωσσών, που στα 33 χρόνια του έχει περάσει από πολλούς τόπους εξορίας κι από το μεγάλο σχολειό της Ακροναυπλίας για να καταλήξει στο Χαϊδάρι. Εδώ ο Ναπολέων παρουσιάζεται, κάτω και από συγκεκριμένη σκηνοθετική καθοδήγηση βέβαια, διαφορετικός από τον Ναπολέοντα που είχα μάθει μέσα από τις δυνατές περιγραφές του Θέμου Κορνάρου στο Στρατόπεδο του Χαϊδαριού. Εδώ λοιπόν φαίνεται σαν ένα άτομο προβληματισμένο, που απαντά αμυντικά στις προτάσεις που του κάνει ο Φίσερ, όπως πχ «προσπαθείς να με απομονώσεις από τους συντρόφους μου» ή «προσπαθείς να με εκθέσεις στους συντρόφους μου», η σκηνή μάλιστα που είναι στη σειρά των 200 και αρνείται να ανταλλάξει το νούμερο 167 με τη ζωή του ενώ θα περίμενε κανείς μια δραματική κορύφωση που θα έδειχνε τη φοβερή υπεροχή του Κομμουνιστή που σμπαράλιασε απ΄ όλες τις απόψεις τη δανεισμένη «υπεροχή της Άρειας φυλής» και την υποτιθέμενη ανωτερότητά της, μπροστά σ΄ όλο το στρατόπεδο , χάνεται, είναι επίπεδη, με έναν Ναπολέοντα που απλά αρνείται κι έναν γερμανό που απλά δείχνει ότι μετάνιωσε για την πρόταση του.

Κάνει εντύπωση, ότι στην ταινία, όσες φορές ο Σουκατζίδης έρχεται σε αντιπαράθεση με τον Φίσερ αποφεύγει να δηλώσει ο ίδιος ότι είναι κομμουνιστής.

Ούτε στη σκηνή στο προαύλιο του στρατοπέδου που ο Φίσερ του λέει ότι έχουν και κάτι κοινό, ότι πιστεύουν σε ιδεολογίες αν και διαφορετικές… Ούτε στη σκηνή όπου ο γερμανός Διοικητής φέρνει στο στρατόπεδο και την αρραβωνιαστικιά του και τους προτείνει να τους στείλει στη Γερμανία για να σταδιοδρομήσουν αφού όμως ο Σουκατζίδης υπογράψει μια δήλωση, την οποία βέβαια αρνείται, όπως αρνείται να γίνει και πληροφοριοδότης των γερμανών, ούτε βέβαια στην κορυφαία στιγμή όπου αρνείται να αντικατασταθεί από τη σειρά των προς εκτέλεση συντρόφων του…

Οι σκηνοθετικές οδηγίες προς τον ηθοποιό είναι όπως φαίνεται αυστηρές και θέλουν να παρουσιάζουν έναν Ναπολέοντα Σουκατζίδη κολοβωμένο στα μέτρα ενός άθλιου ιστορικού αναθεωρητισμού, που ταλαντεύεται κι αυτό που τον κρατάει είναι οι υποχρεώσεις που αισθάνεται προς τους άλλους συντρόφους του. Αυτό θέλει να δείξει πολύ καθαρά η σκηνοθετική οδηγία που βάζει τον Ναπολέοντα να λέει στο αυτί του νεκρού καθοδηγητή του καθώς τον σέρνει «Δεν θέλω να πεθάνω, ακούς. Θέλω να ζήσω γιατί αγαπάω». Τι νόημα έχει αυτή η δήλωση στον τόπο της εκτέλεσης όταν μάλιστα έρχεται η σειρά του;

Και τέλος θα κλείσω ακόμα με δυο αθλιότητες που δείχνουν πολύ καθαρά σε τι επενδύει η ταινία του Παντελή και της Ιωάννας παρουσιάζοντας τον κολοβωμένο Ναπολέοντα κι ένα θαμμένο βαθιά Κομμουνιστικό Κόμμα… Πρώτη, είναι η σκηνή με την τελευταία 20αδα προς εκτέλεση που περιλαμβάνει και τον Ναπολέοντα. Κατά τη στιγμή της εκτέλεσης όλοι σηκώνουν τη γροθιά τους –σαφές κομμουνιστικό σύμβολο- εκτός από τον Σουκατζίδη!!! Πλάνο εντελώς απαράδεκτο από κάθε άποψη που εκθέτει ανεπανόρθωτα και τους δυο… Δεύτερη, είναι στο τέλος της ταινίας όταν αρχίζουν να πέφτουν οι τίτλοι του έργου υπάρχει και η υπόμνηση ότι η ταινία αφιερώνεται στους 200 εκτελεσμένους της Καισαριανής! Ούτε και εκεί υπάρχει αναφορά στους κομμουνιστές!

ΥΓ1: Μου κάνει εντύπωση και η παρουσίαση στην ταινία κάποιων γερμανών αξιωματούχων των SS στο στρατόπεδο που εμφανίζονται προβληματισμένοι για την εκτέλεση 200 –έστω κι αν είναι Κομμουνιστές. Ιδιαίτερη προσοχή θέλει η σκιαγράφηση του διοικητή του στρατοπέδου Φίσερ που εμφανίζεται κι αυτός να έχει ερωτήματα για την απόφαση εκτέλεσης 200 «από το στρατόπεδό του» ενώ δείχνει μια ιδιαίτερη συμπάθεια και προς τον Σουκατζίδη γιατί πρώτα απ΄ όλα του θυμίζει τον αδερφικό του φίλο Βολφ στη Γερμανία τον οποίο όμως αναγκάστηκε να εκτελέσει ο ίδιος υλοποιώντας τη διαταγή εκτέλεσης του γιατί είχε βοηθήσει γείτονες του εβραίους! Πουθενά δεν φαίνεται βέβαια το κουρέλιασμα της «ανωτερότητάς του» από τη συντριπτική ηθική και πολιτική υπεροχή του Κομμουνιστή Ναπολέοντα καθώς και των άλλων Κομμουνιστών κρατουμένων… Έτσι οι δυο προσωπικότητες εμφανίζονται μέσα στην ταινία σαν ισοδύναμες…

ΥΓ2: Αφορά την ολοσέλιδη παρουσίαση που έγινε στον Κυριακάτικο Ριζοσπάστη στις 28-29 Οκτώβρη του 2017 με τα αρχικά Ε.Μ: Καλό είναι να βλέπουμε την ταινία όπως πραγματικά είναι κι όχι όπως θα θέλαμε να είναι…..

IMAGE Αμαρτίες τέκνων παιδεύουσι γονείς;
Παρασκευή, 10 Μαΐου 2019
Γράφει ο Αμετανόητος. Τη δοκιμασμένη από τον δικομματισμό μέθοδο της λάσπης και του Αυριανισμού φαίνεται πως έχουν επιλέξει ως υπέρτατο προεκλογικό όπλο τους η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ. Μετά τη σκανδαλολογία και την Κυμπουροπολακιάδα, άρχισαν ξανά να... >>>>>>

Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη

Διαβάστε το on line πατώντας την εικόνα

Αποθηκεύστε το pdf πατώντας ΕΔΩ

Αξίζει να δείτε

IMAGE Βιβλιοπαρουσίαση: Εργατική τάξη και Επανάσταση
Παρασκευή 28 Ιουνίου στις 8 μ.μ. στο Polis Art Café.   >>>>>>

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 93 επισκέπτες και κανένα μέλος