Εργατικός Αγώνας

Μπερδέματα

Θα καταλάβετε, από αυτά που γράφω, αγαπητοί αναγνώστες του ΕΑ ότι είμαι πολύ μπερδεμένος. Γράψτε και γράψτε, σύντροφοί μου, ίσως κατανοήσω κι εγώ τι γίνεται αλλά, κυρίως, για να αναπτυχθεί κίνημα και να ξεμπερδέψουμε απ’ αυτούς που μας μπερδεύουνε.

Δέκα μέρες όλη η Ελλάδα -και όχι μόνο- μιλούσε για τον Μίκη. Αφιερώματα, τραγούδια κλπ. Πείσθηκε κι η Μαργαρίτα να γίνει προσκυνηματικά η κηδεία. Όλα έγιναν όπως ο ίδιος ήθελε. Όλα έκλειναν με συναυλία στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ. Δεν γνωρίζω βέβαια αν ήταν προγραμματισμένο πριν την αναγγελία του θανάτου ή κατόπιν. Αλλά, ξαφνικά, παρενέβη το “Εποπτικό” της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς και, με μακροσκελή ανακοίνωσή του, εκφράζει τη διαφωνία του για όσες τιμές -κυρίως κυβερνητικές- αποδόθηκαν στον Θεοδωράκη. Αναγνωρίζει ότι ο Μίκης ήταν κορυφαίος συνθέτης, ότι πρόσφερε και στην εκκλησία (μελοποίησε το τροπάριο της Κασσιανής και άλλα εκκλησιαστικά ορατόρια). Μελοποίησε ποιήματα του Ελύτη ο οποίος είχε τα τρωτά του αλλά κυρίως γιατί είχε εκφράσει αμφιβολίες για την ύπαρξη του θεού και -άκουσον, άκουσον- είχε δώσει εντολή να μη βάλουν σταυρό και καντήλι στον τάφο του. Όσο για την ενότητα του λαού, που πολλοί του αποδίδουν ότι συνέβαλλε,  το “Εποπτικό” είναι αντίθετο γιατί αυτό μπορεί να γίνει μόνο από την τρισδιάστατη θεότητα.

Πολλές ελπίδες δημιουργήθηκαν σε κυβερνητικούς και σε παράγοντες της ομογένειας όταν αρχιεπίσκοπος Βορείου και Νοτίου Αμερικής χειροτονήθηκε ο Ελπιδοφόρος. Με την ευκαιρία της παρουσίας του Κ. Μητσοτάκη στη Ν. Υόρκη για τις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, είχαν προγραμματιστεί συναντήσεις και άλλες κοινές παρουσίες με τον Αμερικής Ελπιδοφόρο. Και, ξαφνικά, ο Ελπιδοφόρος βρέθηκε στο πλάι του Ερντογάν στα εγκαίνια κτιρίου της Τουρκίας για την αντιπροσωπία της στον ΟΗΕ. Ακόμη χειρότερα γιατί παρευρέθηκε και ο Τατάρ. Βούιζαν τα κανάλια -μέχρι κι ο Παπαδάκης του ΑΝΤ1- «ανάστατος ο ελληνισμός» κλπ. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε ότι «υπήρξε ενόχληση», ακυρώθηκαν οι συναντήσεις στη Ν. Υόρκη και ο Ελπιδοφόρος δήλωσε (προσέξτε) «ζητάω συγγνώμη απ’ όσους ενοχλήθηκαν». Όχι γιατί πήγε. Ξέρει αυτός από Φαναριώτικα. Τώρα, γιατί πήγε; Δεν ήξερε ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις; Εγώ δεν γνωρίζω. Όμως, ένας φίλος, άνθρωπος της “πιάτσας”,  έλεγε: «Ο Ελπιδοφόρος ξέρει ότι ο δρόμος για το θρόνο του Πατριαρχείου δεν περνά ούτε από την Ωραία Πύλη της εκκλησίας ούτε από το Μαξίμου. Περνάει από την Ουάσιγκτον και την Υψηλή Πύλη της Νομαρχίας της Κωνσταντινούπολης». Λέτε να’ναι έτσι;

Σάλος έχει ξεσπάσει με τους αρνητές του εμβολιασμού (όχι του κορονοϊού, γιατί υπάρχουν και τέτοιοι). Κινητοποιήσεις, αναστολή εργασίας, δημοσκοπήσεις. Γιατί αρνούνται; Κάποιοι ισχυρίζονται ότι δεν έχουν εμπιστοσύνη επειδή άλλα λέγονται τη μια μέρα κι άλλα την άλλη. Αυτό ισχύει όπως και οι αντιδράσεις και αρνήσεις πολλών ρασοφόρων. Κάποιοι, όπως ο “Δημήτρης του Παύλου”, λένε ότι δεν θα κάνουν εμβόλιο επειδή δεν θέλουν να τους αλλάξει το DNA. Και καλά, ο Δημήτρης κρατάει από τον Λυκούργο και τον Λεωνίδα, στην χειρότερη περίπτωση από τον Παυσανία που ήθελε και λίγη καλοπέραση. Αλλά εκεί στη βόρεια Ελλάδα τι τους έπιασε και οι μισοί δεν κάνουν εμβόλιο; Θα πει κάποιος «δημοκρατία έχουμε, δε ζούμε σε αυταρχικό καθεστώς, όπως στην Κίνα» όπου (άκουσον, άκουσον) 1 δισεκατομμύριο 70 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν κάνει διπλό εμβόλιο κι όταν πριν λίγες μέρες σε μια πόλη 10 εκατομμυρίων παρουσιάστηκαν 16 κρούσματα, απαγορεύθηκαν οι μετακινήσεις εκτός πόλης και σε δέκα μέρες θα γίνουν 10 εκατομμύρια τεστ. Θα πει κάποιος: «Τι DNA να υποστηρίξουν οι Κινέζοι του Που Γι;». Δεν ξέρω αλλά νομίζω ότι και πολλοί δικοί μας έχουν μπερδευτεί. Δεν κρατάνε όλοι από τον Φίλιππο και τον Μέγα Αλέξανδρο. Άλλη η λύρα την εποχή του Μεγαλέξανδρου και του Αριστοτέλη και άλλη η ποντιακή λύρα. Αλλά, για να σιγουρευτούμε και να τελειώνουμε με το DNA, θα σας αναφέρω μια μελέτη από αρχαιοεπιστηνικό περιοδικό. Είχε παραθέσει φωτογραφίες από τα πέλματα ποδιών αρχαίων αγαλμάτων. Ελλήνων και “βαρβάρων”. Στα ελληνικά -και μόνο σ’ αυτά- τα δύο μεγάλα δάχτυλα ήταν πιο μεγάλα, μακρύτερα. Σε όλα τα άλλα όλα τα δάκτυλα ήταν ίσα. Όσοι δεν τα πιστεύουν ας πάνε στη Σπάρτη να δουν τα δάχτυλα του Λυκούργου και του Λεωνίδα. Αυτό, αν το προωθήσει ο Βορίδης και μπουν φωτογραφίες των ποδιών στις καινούριες ταυτότητες, θα λύσει το ζήτημα. Εύκολα θα υποδείχνεται ποιοι είναι Έλληνες και ποιοι είναι «φερτοί κι ακουμπισμένοι» που έλεγε κι ο Μπαρμπακυριάκος.

Θα είχε λυθεί το ζήτημα και για τον Γιάννη που χρόνια από πιτσιρικάς περιφερόταν μεταξύ του σταθμού του Ηλεκτρικού στα Κάτω Πατήσια, της Κιβωτού του παπα-Γιώργη στον Πλάτωνα και τα Σεπόλια, πότε με την πραμάτεια του, άλλοτε με την μπάλα του ποδοσφαίρου κι άλλοτε με τη “σπυριάρα” του μπάσκετ. Θά’χε λυθεί και δεν θα περίμενε ο Σαμαράς να επιλεγεί ο Γιάννης στα draft του NBA για να του δοθούν όλα τα πιστοποιητικά ελληνικότητας, αλλά μόνο σ’ αυτόν. Η μάνα του δεν αναφερόταν, ήταν “μια μαύρη”. Κι ύστερα, κύλησε ο καιρός, ο Γιάννης έγινε πρωταθλητής στο NBA κι επίσης καλοί μπασκετμπολίστες έγιναν και τα αδέλφια του. Και να που τούτο το καλοκαίρι ο Γιάννης, ο μικρός αδελφός και η μάνα τους βρέθηκαν με όλες τις τιμές στο Μαξίμου και στο Προεδρικό Μέγαρο όπου έγιναν Έλληνες πολίτες και η Βερόνικα από “μαύρη μάνα” έγινε “ μητέρα Βερόνικα”. Και τα χιλιάδες άλλα παιδιά προσφύγων που γεννήθηκαν στην Ελλάδα, οι μανάδες κι οι πατεράδες τους; Τι γίνεται με όλους αυτούς κύριοι κρατούντες; Ντροπή!

Μπορεί να περίμεναν -ή και να επιδίωκαν- να βρεθούν στο Μαξίμου και στο Προεδρικό Μέγαρο ο Τσιτσιπάς και η Σάκκαρη, αλλά κάτι δεν πήγε καλά. Κάτι τα αποτελέσματα στο τένις, κάτι η δήλωση του Στέφανου για εμβολιασμό, υπάρχει στασιμότητα. Είπε βέβαια στη συνέχεια ότι θα κάνει εμβόλιο, αλλά δείτε τι έκανε. Δήλωσε και με ανάρτηση -και μάλιστα στα Ρώσικα- ότι ο παππούς του από τη μάνα του, που είναι Ρωσίδα, ήταν ποδοσφαιριστής στην εθνική της Σοβιετικής Ένωσης στη Δυνάμο και στη Σπαρτάκ Μόσχας. Ανάρτησε φωτογραφία του φορώντας τη φανέλλα της Σοβιετικής Ένωσης. Λέτε η μάνα του να ήταν στη Λενινιστική Κομσομόλ; Ένα κύπελο χρειάζεται και θα τα δούμε στο Μαξίμου. Σημασία έχουν οι εντυπώσεις και οι ψήφοι.

 

Ελεύθερος

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
Εργατικός Αγώνας