Εργατικός Αγώνας

Νέες προκλητικές αξιώσεις από το εφοπλιστικό λόμπυ του Λονδίνου

Σχόλιο της ΠΕΝΕΝ στην έκθεση και τις απαιτήσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Πρόσφατα λάβαμε γνώση της ετήσιας έκθεσης για το 2017-2018 της ελληνικής επιτροπής ναυτιλιακής συνεργασίας (Committee).

Πρόκειται για τους μεγαλοεφοπλιστές που εδώ και πολλά χρόνια έχουν εγκαταστήσει τις Ναυτιλιακές επιχειρήσεις τους στο Λονδίνο, αναπτύσσουν την επιχειρηματική δράση τους από το city και κατά κανόνα οι περισσότεροι από αυτούς έχουν στα πλοία τους ξένες σημαίες ευκαιρίας….

Κάθε Υπουργός Ε.Ν με την ανάληψη των καθηκόντων του (μη εξαιρουμένων και του ΣΥΡΙΖΑ) επισκέπτονται και δίνουν τα διαπιστευτήριά τους στους μεγαλοσχήμονες εφοπλιστές που κατοικοεδρεύουν στο city….

Για πολλούς θεωρείται ακόμη το Committee το εφοπλιστικό κέντρο που επεξεργάζεται εκπονεί και διατυπώνει την στρατηγική και τακτική του εφοπλιστικού κεφαλαίου στην ναυτιλιακή πολιτική τόσο στο εσωτερικό της χώρας μας όσο και στα διεθνή φόρα…

Στην φετινή έκθεσή τους πέρα από τις γνωστές χιλιοειπωμένες εκτιμήσεις για την πρωτοκαθεδρία της ελληνικής και ελληνόκτητης ναυτιλίας, ξεχωρίσαμε 4 σημεία που αφορούν το νέο πακέτο στο οποίο επικεντρώνεται η παρέμβασή τους στην ασκούμενη κυβερνητική πολιτική και στους νέους στόχους του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

  1. Για την ναυτική εργασία και την απασχόληση των ελλήνων Ναυτεργατών διατυπώνεται η παρακάτω αξίωση προς την κυβέρνηση και το ΥΕΝ: «Εκτός από την ναυτική εκπαίδευση, η οποία πρέπει να αναβαθμιστεί, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει πιο ευέλικτη προσέγγιση για την απασχόληση ελλήνων ναυτικών σε όλες τις βαθμίδες»….
  2. Για την Ναυτική εκπαίδευση σημειώνεται: «Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να είναι πιο ευέλικτη και να επιτρέψει την ύπαρξη ιδιωτικών και όχι μόνο κρατικών ακαδημιών, προκειμένου να αυξηθεί το ποσοστό των ελλήνων ναυτικών επί των πλοίων και να μειωθεί η ανεργία των νέων που εξακολουθεί να είναι πεισματικά υψηλή»….
  3. Για το Λιμενικό Σώμα που διαχρονικά το εφοπλιστικό κεφάλαιο το θεωρεί ως δικό του φέουδο αναφέρουν: «Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν πρέπει να αποδυναμώσει την εγγενή δύναμη της ελληνικής Ακτοφυλακής (Λιμενικό Σώμα) και την μεγάλη συμβολή της στην ελληνική ναυτιλία παγκοσμίως». Στο σημείο αυτό η αναφορά συνδέεται με την αξίωσή τους «να επισπευτούν τα προεδρικά διατάγματα και να ξεκινήσει εισαγωγή στο Λιμενικό σώμα μέσω των Πανελληνίων εξετάσεων».
  4. Στην συνέχεια το Committee προειδοποιεί την κυβέρνηση σχετικά με την εξέταση των φοροαπαλλαγών τους από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε: «Δεν είναι προς το συμφέρον της Ε.Ε ή της Ελλάδας να έχει ένα αδύναμο Ναυτιλιακό τομέα, όπου επί του παρόντος η ελληνική και ευρωπαϊκή ναυτιλία εξακολουθούν να είναι ναυτικοί ηγέτες του κόσμου».

Τέλος από τα στοιχεία που αναφέρονται στην σχετική έκθεση προκύπτει για άλλη μια χρονιά η αύξηση του ελληνόκτητου στόλου: 4.148 πλοία χωρητικότητας άνω των 1000 κόρων που αντιστοιχούν στο 16,4% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Αντίθετα ο αριθμός των πλοίων ελληνικής σημαίας σημείωσε νέα υποχώρηση και έχει κατέλθει στα 723 πλοία, δηλαδή σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα….

***

Είναι προφανές ότι η παρέμβαση του Committeeστην ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική κινείται απόλυτα στα πλαίσια και τους στόχους που έχουν τεθεί από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και σε κοινή γραμμή πλεύσης αξιώνουν να διατηρηθεί ανέπαφο το ισχύον αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο, να στηριχθεί και να ενισχυθεί παραπέρα η ανταγωνιστικότητά τους και ταυτόχρονα θέλουν να επιβάλουν:

          – Πρόσληψη και απασχόληση ελλήνων Ναυτεργατών με «ευέλικτους μισθούς» ή σύμφωνα με «τα διεθνή κρατούντα». Με άλλα λόγια την κατάργηση των ΣΣΕ και την διαμόρφωση μισθών όπως αυτοί ισχύουν για τους Ναυτεργάτες των τρίτων χωρών στην σύμβαση της ITF, η οποία θεσπίζει τα κατώτερα επίπεδα μισθών που έχουν ισχύ για τους Ναυτεργάτες των τρίτων χωρών και σε καμιά περίπτωση για τους Ναυτεργάτες των ανεπτυγμένων εθνικά κρατών που έχουν δική τους ΣΣΕ…..

Πρόκειται για συνεχόμενη πρόκληση που αφορά την αμφισβήτηση των ΣΣΕ που οι εφοπλιστές έχουν βάλει ως στόχο εκμεταλλευόμενοι την οικονομική και κοινωνική κρίση στην χώρα μας και αποσκοπούν στην συντριβή των μισθών και των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων για να μετατρέψουν με τον τρόπο αυτό και τυπικά την ελληνική Ναυτιλία σε σημαία ευκαιρίας και να επιβάλουν ντε φάκτο το καθεστώς της εργασιακής γαλέρας.

         –  Αναφορικά με την Ναυτική εκπαίδευση, καθίσταται σαφές ότι η στόχευσή τους είναι η υπερπαραγωγή αξιωματικών και η δημιουργία υπερπροσφοράς εργασίας μέσα από την οποία επιδιώκουν την καθήλωση και την παραπέρα υποβάθμιση των μισθών έτσι ώστε και στο επίπεδο των αξιωματικών ναυτικών να επέλθει εξίσωση των μισθών με τους αντίστοιχους μισθούς των Ναυτεργατών των τρίτων χωρών.

        –   Σε ότι αφορά το ενδιαφέρον τους για το Λιμενικό σώμα η σχετική αναφορά τους περί «εγγενούς δύναμης και της μεγάλης συμβολής στην ελληνική Ναυτιλία», αποκαλύπτει τους στενούς δεσμούς που διαχρονικά έχουν διαμορφώσει με το ΥΕΝ και τα υπηρεσιακά Λιμενικά στελέχη σε βαθμό που έχουν λόγο και παρέμβαση επί παντός επιστητού που αφορά την εξέλιξη του Λιμενικού σώματος. Καθόλου τυχαίο ότι πρωτοκλασάτα ανώτατα πρώην στελέχη του Λιμενικού σώματος έχουν αναδειχθεί σε κορυφαίες θέσεις των εφοπλιστικών οργανώσεων και των Ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

          – Τέλος στην επισήμανσή τους σχετικά με την διαπραγμάτευση κυβέρνησης – Ε.Ε για τις προκλητικές φοροαπαλλαγές τους, είναι χαρακτηριστικό το απειλητικό ύφος τους ότι «επί του παρόντος» η ελληνική και ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι οι Ναυτικοί ηγέτες παγκοσμίως….

– Προφανώς το εφοπλιστικό λόμπυ του Λονδίνου προειδοποιεί την ελληνική κυβέρνηση και τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο υφιστάμενο καθεστώς φορολογίας τους δημιουργεί τον κίνδυνο να απολέσει η Ε.Ε και η Ελλάδα την πρωτοκαθεδρία στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο….

Αναφορικά με όλα τα παραπάνω η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όχι απλώς τα έχει αποδεχτεί αλλά όπως δηλώνει ο αρμόδιος επί της κυβέρνησης κ. Π. Κουρουμπλής «καταβάλει συντονισμένες προσπάθειες αυτά να προωθηθούν»….

Προφανώς ο Ναυτεργατικός κόσμος δεν μπορεί να έχει την παραμικρή αυταπάτη για την πολιτική της κυβέρνησης η οποία προκειμένου να εξυπηρετήσει τα εφοπλιστικά συμφέροντα αποδείχνεται αδίστακτη να κτυπήσει και να υπονομεύσει τα εναπομείναντα δικαιώματα των Ναυτεργατών.

Σε συνθήκες έντασης της επιθετικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου εναντίον των ναυτεργατικών δικαιωμάτων, επιβάλλεται μέσα και έξω από τα καράβια να συγκροτηθεί ένα πλατύ Ναυτεργατικό αγωνιστικό μέτωπο και αυτό να αναπτύξει πολύμορφους αγώνες ενάντια στην συντονισμένη επίθεση εφοπλιστών – κυβέρνησης με στόχο όχι μόνο να μην περάσουν οι νέες απαιτήσεις των εφοπλιστών αλλά και να δοθούν λύσεις στα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν και ταλανίζουν τον ναυτεργατικό κόσμο της χώρας μας.

Αντώνης Νταλακογεώργος

Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
Εργατικός Αγώνας